کتابخانه ایران

کلمات کلیدی

خرید تست زیست دوازدهم خیلی سبز

بررسی تست زیست دوازدهم خیلی سبز

بررسی کتاب سیر تا پیاز فارسی یازدهم گاج

مشخصات ادبیات میکرو طلایی گاج

قیمت ادبیات موضوعی میکروطلایی گاج

خرید ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج

بررسی کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج

مشخصات تست شیمی یازدهم مبتکران

قیمت تست شیمی یازدهم مبتکران

خرید تست شیمی یازدهم مبتکران

بررسی تست شیمی یازدهم مبتکران

بررسی تست زیست پایه کنکور خیلی سبز

قیمت تست زیست دهم نشر الگو

خرید تست زیست دهم نشر الگو

قیمت هوش کمپلکس هشتم و نهم مهر و ماه

خرید هوش کمپلکس هشتم و نهم مهر و ماه

بررسی هوش کمپلکس هشتم و نهم مهر و ماه

قیمت تست عربی جامع خیلی سبز

بررسی کتاب فارسی جامع کنکور گاج

قیمت تست شیمی دوازدهم مبتکران

خرید تست شیمی دوازدهم مبتکران

مشخصات تست شیمی دهم خیلی سبز

قیمت تست شیمی دهم خیلی سبز

خرید تست زیست دهم خیلی سبز

مشخصات تست زیست دوازدهم خیلی سبز

قیمت تست زیست دوازدهم خیلی سبز

مشخصات تست زیست دهم نشر الگو

بررسی تست زیست دهم نشر الگو

مشخصات فارسی جامع کنکور گاج

قیمت فارسی جامع کنکور گاج

۲۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تست عربی جامع خیلی سبز

کتاب پرسش های چهارگزینه ای عربی جامع در مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم ، توسط انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده است. مولفین کتاب، کاظم غلامی، بهروز حیدربکی، غزال موسوی و محسن آهویی می باشند. از ویژگی های اصلی این کتاب کنکور می توان از درسنامه جامع آن نام برد که به زبانی ساده ، قواعد هر درس را به صورت کامل توضیح میدهد. اگر قصد خرید تست عربی جامع خیلی سبز را دارید با ما همراه باشید.

ویژگی های کتاب تست عربی جامع خیلی سبز

  • در ابتدا درس نامه جامع و کامل از کل کتاب عربی دهم,یازدهم و دوازدهم ارائه شده است که به جرات کامل ترین و روان ترین درسنامه در بین تمام کتاب های کنکوری میباشد.
  • سپس سوالات تالیفی و استاندارد سازمان سنجش را به صورت دقیق و سطح بندی آورده است.
  • بعد از سوالات کنکور , تست های تالیفی, تست های کنکور چند سال اخیر را به صورت کاملا پاسخ تشریحی جمع آوری کرده است.
  • دانش آموزان عزیز توجه داشته باشین که سوالات از راحت به دشوار ارائه شده و همه سطوح را شامل میشود.
  • ویژه کنکوری های نظام جدید آموزشی
  • پاسخ های تشریحی این کتاب به صورت جامع و تحلیلی ارائه شده و دارای نکات با اهمیت و کنکوری می باشد.
  • - در ویرایش جدید، غیر از به روزرسانی تست های تالیفی و کنکور,تست های مشترک نظام قدیم نیز آورده شده تا شما دانش آموزان عزیز با سلیقه طراحان کنکور آشنا شوید.
  • این کتاب شامل مطالب دهم,یازدهم و دوازدهم است
  • ابتدای هر فصل به صورت کامل درسنامه کتاب و بعد از آن پرسش های چهارگزینه ای همراه با پاسخ های تستی آورده شده است.
  • آموزش گام به گام و رفته به رفته سوالات سخت تر میشود،و تست ها داخل کتاب هم سوالات کنکور داخل و هم خارج رو به همراه سوالات استاندارد از کتب درسی جدید جمع اوری شده است.
  • در پایان هر فصل هم سوالات دشوار برای بچه های سختکوش وجود داره که میتونید خودتونو امتحان کنین،ضمنا اگه کتاب دهم و یازدهم رو قبلا خوندین بازم باید این کتاب رو مطالعه کنین
  • چون تست های دنباله دار همون کتاب نیز آورده شده است.

ظاهر کتاب

در کتاب کمک درسی عربی جامع تست خیلی سبز فونت نوشتار کوچک است. تنها از دو رنگ در نوشتار استفاده شده است و به دلیل حجم بالای مطالب می تواند برای خواننده کمی خسته کننده باشد. کیفیت چاپ و کاغذ مناسب است. مطالب داخل درسنامه ها به خوبی از یکدیگر تفکیک شده اند و استفاده از جداول بخوبی صورت گرفته است. صفحه آرایی کتاب ساده است. طراحی و گرافیک جلد کتاب نیز جذابیت چندانی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

کتاب عربی جامع کنکور گاج

مؤلفان در کتاب عربی جامع کنکور گاج به ارائه‌ی مباحث عربی پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم ویژه‌ی رشته‌های ریاضی و تجربی می‌پردازند. چینش مطالب در کتاب پیش رو موضوعی بوده ولی درعین‌حال به‌منظور راحتی داوطلبان گرامی، پایه و عنوان درس برای هر موضوع ذکر شده‌ است. آن‌ها با توجه به امکان فراموشی مباحث پایه‌ای این درس توسط داوطلبان، بخش نخست کتاب را به ارائه و مرور قواعد عربی مقطع متوسطه‌ی اول اختصاص داده‌اند. در هر مبحث تلاش شده از سطر به سطر کتاب درسی حتی پاورقی‌ها و مثال‌ها، سؤالات تألیفی چهارگزینه‌ای مطرح شود. در لابه‌لای این سؤالات، نمونه‌ تست‌هایی از کنکور داخل و خارج از کشور بیان شده تا هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد. دانش‌آموزان عزیز پس‌ ازاینکه خود را سنجیدند و نقاط ضعف و قوت خود را شناختند، حال وقت آن است که با تکیه بر درس‌نامه‌ی کامل این کتاب درصدد رفع نواقص علمی خود برآیند؛ در کتاب‌های میکرو طلایی، درس‌نامه‌ی مربوط به هر مبحث به‌صورت مجزا و به زبان ساده‌ آورده شده است. سپس نوبت فهمیدن جواب‌های غلط و علت آن‌هاست؛ با یک پاسخ‌نامه‌ی تشریحی علاوه بر مشخص کردن گزینه درست، علت غلط بودن سایر گزینه‌ها نیز به‌صورت تشریحی برایتان توضیح داده می‌شود. با اطمینان خاطر می‌توان گفت پس از مطالعه‌ی کتاب‌های میکرو طلایی و سنجیدن نقاط ضعفتان قادر هستید به هر نوع سؤال مرتبط با آن مبحث پاسخ دهید. اگر قصد خرید اینترنتی کتاب کمک درسی عربی جامع کنکور گاج را دارید با ما همراه باشید.

شیوه آموزش کتاب عربی جامع کنکور میکرو طلایی گاج

در مورد محتوای آموزشی این کتاب باید گفت که کتاب به‌ترتیب به ارائه محتوای درسنامه و تست‌ها برای درس عربی پایه دهم، یازدهم و سپس دوازدهم پرداخته است. درسنامه‌ها با زبانی روان و ساده تدریس شده‌اند و سعی شده است تا قواعد به صورت مرحله به مرحله به دانش آموزان آموخته شود. پس از بخش درسی، مثال‌هایی قرار داده شده است تا مکمل درسنامه برای دانش آموزان باشد. با توجه به محتوای آموزشی این کتاب می‌توان گفت که کتاب عربی جامع کنکور میکرو گاج برای تمامی دانش آموزان با سطوح مختلف مناسب می‌باشد.

نمونه‌های مثال‌های تستی نیز در لا به لای درسنامه‌ها قرار داده شده است که این تست‌ها با پاسخ بررسی شده‌اند. در این کتاب شما می‌توانید تمام قواعد را بر حسب درس نظام جدید و به صورت کامل بیابید. البته در بررسی عربی جامع میکرو گاج باید به این نکته هم اشاره نمود که در بعضی موارد، توضیحات فراتر کتاب می‌رود. همچنین مطالبی با تیتر صرفا جهت اطلاع نیز در این کتاب قرار داده شده است که در کتاب درسی به توضیح کامل آنها پرداخته نشده است. ارائه نکات‌ترجمه، ترجمه جملات مهم کتاب‌ها و جدول واژگان از دیگر قسمت‌های مفید درسنامه این کتاب می‌باشد.

جمع بندی

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد کتاب عربی جامع کنکور میکرو گاج به یک جمع بندی برسیم، می‌توان گفت:

  • کتاب به خوبی مفاهیم و با زبان ساده و مرحله به مرحله بیان کرده است.
  • کتاب عربی جامع کنکور میکرو گاج درسنامه جامع و کاملی دارد که برای پاسخ دهی به سوالات چهارگزینه‌ای مفید می‌باشد.
  • در درسنامه این کتاب، قواعد به صورت کامل در کنار نکات‌ترجمه و ارائه جدول واژگان نگاشته شده است.
  • در قسمت تست‌ها، حداقل ۳ متن برای هر درس ارائه شده است که برای سوالات درک مطلب به کار می‌رود.
  • تست‌های به کار رفته در این کتاب کمک آموزشی، دارای تنوع بسیاری زیادی بوده و از بخش‌های ترجمه، تعریب و مفهوم، سوالات درک مطلب و قواعد تشکیل شده‌اند.
  • تعداد تست‌ها برای بخش‌های مختلف متفاوت است و در کل این تست‌ها می‌توانند برای آمادگی دانش آموز برای کنکور سراسری کافی و مفید باشند.
  • تمامی تیپ سوالات تستی در تست‌های کتاب عربی میکرو گاج جای داده شده است.
  • همچنین در انتهای کتاب عربی جامع گاج پاسخ‌های تشریحی و سوالات کنکورهای ۹۸ قرار داده شده‌اند.

 

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

تست زبان جامع کنکور مبتکران

همه ی دانش آموزان کنکوری و حتی دانش آموزان مقاطع متوسطه دوم یعنی دهم و یازدهم قطعا نام کتاب تست زبان جامع کنکور مبتکران نوشته ی شهاب اناری را شنیده اند. به جرات می توان گفت یکی از معروف ترین کتاب های انتشارات مبتکران همین کتاب زبان نوشته ی شهاب اناری است.

یکی از نکات قابل توجه که در این کتاب دیده می شود آوردن سوالات و تمارین تشریحی است تا نیاز دانش آموزان را به سوالات تشریحی برای امتحانات نهایی و مدرسه برطرف کند. اما هدف اصلی تالیف این کتاب آمادگی برای کنکور سراسری است. در واقع با مطالعه ی این کتاب بر هر سه کتاب زبان انگلیسی دهم، زبان انگلیسی یازدهم و زبان انگلیسی دوازدهم  مسلط می شوید.

بخش های اصلی کتاب زبان جامع کنکور مبتکران

زبان دوازدهم: که شامل ۳ درس می باشد و به ترتیب در آن آموزش گرامر، پرسش های گرامر با پاسخ تشریحی، آموزش واژگان، پرسش های واژگان با پاسخ تشریحی، آموزش تکنیک های درک مطلب، پرسش های درک مطلب و کلوز تست با پاسخ تشریحی و آزمون نمونه ارائه شده است.


زبان دهم و یازدهم شامل: درسنامه بسیار کاربردی از گرامر درس های دهم و یازدهم و دوازدهم ، پرسش های چهارگزینه ای منتخب گرامر و واژگان و پرسش های درک مطلب و کلوز تست متناسب با موضوعات دروس زبان سال های دهم و یازدهم و دوازدهم می باشد.


قسمت درک مطلب شامل: تکنیک های برخورد با متون به صورت تفکیکی در فصول مختلف کتاب زبان جامع شهاب اناری ، متن های تمرینی فراوان و آزمون های نمونه متنوع جهت تمرین داوطبان می باشد.


قسمت ضمیمه شامل: نکات مهم زبان سال های هفتم تا دوازدهم، کلیه افعال چند کلمه ای، اصطلاحات و هم آبی های های کتاب های " Prospect " و "Vision " در قالب ۵ ضمیمه می باشد.


واژه نامه نیز شامل: واژه نامه جیبی هوشمند کنکور به صورت هدیه همراه کتاب اصلی تقدیمتان می شود. توضیح هر بخش شامل موارد زیر می باشد:


زبان سال دوازدهم آموزش گرامر: نکات اولیه و اصلی دروس به همراه تمرینات موضوعی و کادرهایی تحت عنوان نکات تکمیلی برای دانش آموزان قوی و مشتاق در این قسمت ارائه شده است. همچنین در انتهای هر درس جدولی برای مرور مطالب در اختیار داوطلبین قرار گرفته است.


تست های چهارگزینه ای گرامر: تست های سطح بندی شده برای تثبیت هرچه بیشتر گرامر به منظور بر طرف شدن نیاز دانش آموز در آزمون های تستی ارائه شده است.

تست ها

شاید تعداد تست ها تنها بخشی از کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور نظام جدید مبتکران باشد که در آن کمی زیاده روی شده باشد. تعداد تست های هر بخش گرامر و مخصوصاً واژگان که شامل چندین بخش است، کمی بیش از حد به نظر می رسد. ترتیب تست ها به لحاظ آموزشی دقیقاً همان ترتیبی است که نکات در درسنامه گفته شده اند و هر آنچه مورد بحث درسنامه بوده است، به ترتیب در تست ها آمده است. تست ها به شکل میکروطبقه بندی آورده نشده اند.

تست ها انواع و اقسام تیپ های مختلفی که دانش آموزان در کنکور با آنها روبرو می شوند را پوشش می دهند. بخش بندی هایی که در بخش تست ها صورت گرفته است موجب می شود تا تمامی تیپ های تستی را در کتاب ببینیم. تست های کنکورها در بخش مجزایی از تست ها برای آشنایی دانش آموزان با سبک و سیاق سوالات کنکور قرار گرفته است. این قضیه را در سایر کتاب های مشابه نمی بینیم و نکته بسیار مثبتی برای این کتاب است.

تست های با ایده ی نو، به خصوص در بخش تست های درک مطلب و متن به چشم می خورد که در آنجا با روش هایی جدید، دانش آموزان برای تست های Cloze و Reading آماده می شوند. مخاطبان تست ها همه ی دانش آموزان با هر سطحی هستند. تست ها روند رو به دشواری دارند و در نهایت در قسمت «نوادگان شکسپیر» چالشی ترین تست ها قرار دارند که مناسب دانش آموزان با سطوح بالا برای رسیدن به درصد های بالا در کنکور است.

پاسخ های تشریحی کتاب، از جمله نقاط قوت کتاب است که ترجمه تمامی متون سوالات و متون درک مطلب و Cloze در آن آورده شده است و توضیحات کاملی درباره ی آنها داده شده است. درصورت نیاز، نکاتی که در تست وجود داشته و دانش آموز را گمراه می کرده است، آورده شده است. همچنین در پاسخ تشریحی، در کنار اینکه تمامی گزینه ها و چرایی غلط بودن آنها در صورت لزوم بررسی شده اند، مثال هایی هم زده شده است تا دانش آموز به خوبی نکته آن تست و سایر تست های مشابه را درک کند.

به طور کلی تست ها، با اینکه از حد متعارف تعداد بیشتری دارند، اما همه ی آنچه نیاز دانش آموزان بوده است را پوشش داده اند. از تست های سطح یک معمولی که باید برای آشنایی اولیه با مفاهیم آنها را دید، تا تست های سطح بالا و بخش های مرور و کنکور و حتی آزمون تستی که در انتهای هر درس قرار گرفته است. می توان گفت اگر دانش آموز به خوبی بر تست های این کتاب مسلط باشد، هیچ مشکلی در کنکور نخواهد داشت.

جمع بندی

انتشارات مبتکران با تالیف کتاب کمک درسی زبان جامع کنکور توانسته است کتاب کمک درسی نظام جدید انگلیسی را وارد بازار کرد که در این کتاب موضوعات مرتبط با آخرین تغییرات کتب درسی می باشد. در هنگام خرید این کتاب می‌توانید از واژه نامه ها و دی وی دی های رایگانی که به همراه این کتاب ارائه می شود استفاده کنید. در واژه نامه این کتاب، واژگان پایه هفتم تا دوازدهم بیان شده است و این واژه نامه دارای ۲۷۰ صفحه بوده که در آن زیر لغات پرکاربرد زبان انگلیسی خط کشیده شده است. در حال حاضر این کتاب به چاپ پانزدهم رسیده است زیرا با وجود نکات مفید که در آن بیان شده است بسیاری از دانش آموزان خرید آن را ضروری می دانند. با توجه به این موارد اگر شما هم قصد خرید کتاب زبان جامع کنکور مبتکران را دارید می‌توانید از طریق سایت های اینترنتی معتبر این محصول را با قیمت بسیار مناسبی تهیه نمایید. 

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

تست شیمی دوازدهم خیلی سبز

ساختار کتاب تست شیمی دوازدهم خیلی سبز اینجوریه که اول تست های سری A هستن که شامل تست هاییه که برای 100% زدن شما در کنکور لازمه!تست هارو براتون به طوری مرتب کردیم که با خوندن یه مبحث کوچک کتاب درسی بیای خودت رو محک بزنی و حسابی آبدیده بشی.به کلمه کلمه ی کتاب درسی گیر دادیم!و تا دلتون هم بخواد از سبک های جدید سؤال های کنکور سراسری براتون تو تست های تالیفیمون استفاده کردیم تا خیالتون تخت بشه!واسه چیدمان سؤالها یه کمی به خودمون فشار آوردیم که روند آموزشی کاملا رعایت بشه و کار شما راحت و یادگیریتون بهتر!و بعدش رفتیم سراغ تست های سری Z که برای 110% زدن شما تو کنکور نه تنها لازمه بلکه کافیه!در حقیقت این تست ها برای روز مباداست که اگر کنکور رو سخت بگیرند شما طراح محترم را ضربه فنی کنید. اگر قصد خرید کتاب کمک درسی تست شیمی دوازدهم را دارید با ما همراه باشید.

درسنامه کتاب تست شیمی دوازدهم خیلی سبز

در تهیه ی درسنامه ی کتاب تست شیمی سه خیلی سبز هدف بر آن بوده تا با شیوایی و صراحت مطالب عنوان شود، این نوع نگارش توانسته دانش آموزان را به خواندن و انجام تست های بیشتر ترغیب کند. محتویات درسنامه این کتاب دارای حجمی متناسب برای دانش آموزان کنکوری است همچنین می توان از ویژگی های بارز این کتاب به تست های پر تکرار کنکورهای سراسری اشاره کرد، با این کار نکات ریز کنکوری و مفاهیم مورد نظر طراحان سوالات کنکور نیز به دانش آموزان منتقل می شود. در کتاب شیمی 3 خیلی سبز با برنامه ریزی دقیق سعی شده تا درصد سختی و آسانی تست ها به فهم بیشتر کمک کند. در ابتدای انجام تست های کتاب شیمی خیلی سبز در سال دوازدهم، به تست های ساده خواهیم پرداخت، این تست ها با نشان A قابل شناسایی هستند.

شیمی سه خیلی سبز که برای سال دوازدهم نوشته شده است، می تواند برای هر نوع سطحی از دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد. توضیحات جامع و عمق مطالب بکار برده شده در این کتاب به نوعی است که می تواند یک منبع خوب آموزشی چه در کلاس درس و چه برای کنکور قلمداد شود. از نکات اصلی و کنکوری قابل ذکر در کتاب شیمی 3 خیلی سبز وجود بخشی به نام " شیمیوفیل ها بخوانند " است، در این بخش می توانید نکات پیچیده ی کنکوری را بخوانید و از آن ها استفاده کنید. این نکات به شما کمک خواهد کرد تا تست های مفهومی و ترکیبی را پاسخگو باشید.

تست ها

در شیمی دوازدهم تست خیلی سبز تست ها از نظر تعداد برای هر موضوع کاملا مناسب هستند و ترتیب آنها نیز اغلب از آسان به سخت در هر تیپ است. تست ها شامل دو بخش سری A و Z می باشند که سری A شامل سوالات روتین، تیپ ها و نکته های متداول هستند و سری Z شامل سطوح بالاتر تست ها و همچنین تست هایی با ایده ی نو است. در سوالات سری Z تست های خارج محتوای کنکور هم وجود دارد که زدن آنها فقط به دانش آموزان قوی توصیه میشود. مثلا به دست آوردن تابت تعادل از طریق هس که قوانین خاص خودش را دارد ولی با روش روتین نیز حل میشود که موضوع آنها خارج از اهداف کتاب درسی است.

از ویژگی های خوب تست های کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز نشان دار بودن یک سری از سوالات است که به دانش اموزانی که وقت کافی برای حل همه ی تست ها ندارند، کمک شایانی در فراگیری هر چه کامل تر مبحث میکند. تست ها به شکل میکروطبقه بندی هستند و در آنها تیپ های مختلف پوشش داده شده اند. همچنین در آنها تست های کنکور های سال های اخیر به خصوص ٩٢ تا ٩٨ و همچنین المپیاد های علمی آورده شده است. سعی شده ایده ی تست هایی که از کنکور آورده نشده اند، در قالب تست های تالیفی گنجانده شوند.

مخاطب تست ها دانش آموزان با هر سطحی میتوانند باشند. پاسخ های تشریحی کامل هستند و تمام توضیحات لازم داده شده است و در صورت لزوم تمام عبارات بررسی شده اند. موضوعی که راجع به درسنامه ی تعادل و بردن آن به فصل چهارم کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز گفته شد راجع به تست ها هم صدق میکند. از نکات مهم مسائل اسید و باز قسمت خنثی شدن است که در مسائل سری پنجم و هفتم به آن پرداخته شده است. این دو سری شامل دو تیپ مختلف هستند؛ اولی خنثی شدن یون هیدرونیم و دومی خنثی شدن نمک. بهتر بود برای درک بهتر این دو موضوع این دو سری از تست ها پشت هم می آمدند و توضیحات کاملی داده میشد که هم رفع ابهام شود و هم مطلب کاملا برای مخاطب جا بیفتد.

سخن پایانی 

کتاب شیمی دوازدهم تست از انتشارات خیلی سبز با توجه به تستی بودن و ارائه درسنامه خودآموز از حجم مناسبی برخوردار بوده و غلط‌های نگارشی کمی در مقایسه با کتاب‌های دیگر در آن مشاهده می‌شود. این کتاب دارای درسنامه کامل و جامع، تست‌های ایده دار و نشانه دار، سوالات تستی سری Z سطح بالا می‌باشد که به دانش آموزان در افزایش مهارت تست زنی کمک خواهد کرد. بنابراین تهیه و مطالعه کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز در طول دوران تحصیل و برنامه آزمون‌های آزمایشی گزینه مناسبی می‌باشد.  

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

کتاب تست زیست دوازدهم خیلی سبز

 کتاب تست زیست دوازدهم خیلی سبز و تألیف دکتر کمیل نصری-دکتر حسن محمد نشتایی-دکتر سینا رضا زاده سرابی در ۶۸۷ صفحه منتشر شده است. کتاب زیست دوازدهم خیلی سبز شامل ۸ فصل می باشد:· مولکول های اطلاعاتی· جریان اطلاعات در یاخته· انتقال اطلاعات در نسل ها· تغییر در اطلاعات وراثتی· از ماده به انرژی· از انرژی به ماده· فناوری های نوین زیستی· رفتارهای جانوراناین.

تحلیل کتاب تست زیست دوازدهم خیلی سبز

  • در ابتدا درس نامه جامع و کامل از کل زیست شناسی دوازدهم ارائه شده است که به جرات کامل ترین و روان ترین درسنامه در بین تمام کتاب های کنکوری میباشد.
  • سپس سوالات تالیفی و استاندارد سازمان سنجش را به صورت دقیق و سطح بندی آورده است.
  • بعد از سوالات کنکور , تست های تالیفی, تست های کنکور چند سال اخیر را به صورت کاملا پاسخ تشریحی جمع آوری کرده است.
  • دانش آموزان عزیز توجه داشته باشین که سوالات از راحت به دشوار ارائه شده و همه سطوح را شامل میشود.
  • ویژه کنکوری های نظام جدید آموزشی
  • درسنامه های کامل و کاربردی
  • پاسخ های تشریحی این کتاب به صورت جامع و تحلیلی ارائه شده و دارای نکات با اهمیت و کنکوری می باشد.
  • شامل کلیه مباحث زیست شناسی دوازدهم میباشد که بر اساس تغییرات کتاب درسی 98 و 99 و به شکل تک جلدی ، منتشر شده است.
  • جالب است بدانید که ۴۰۰ تست جدید و به سبک کنکور به این کتاب اضافه و فصل ۳ کتاب را هم از حالت محاسبات عددی به تست هایی کاملا مفهومی و به سبک کنکور بازنویسی کرده است.
  • تست‌های کنکور سال های اخیر و 98 هم اضافه شده است
  • پاسخ های کامل و روان و یاددهنده خلاصه یه کتاب خوب برای بچه‌های کار درست تجربی شده!
  • این کتاب به جرات پرفروشترین کتاب زیست شناسی برای دانش آموزان عزیز دوازدهم رشته ی تجربی است.
  • چاپ های قبل این کتاب در دوجلد منتشر شده ولی این کتاب به صورت تک جلدی وکاملا متفاوت از اون کتاب ها است،به همین دلیل عزیزانی که دو جلدی این کتاب رو تهیه کردند،میتوانند از این کتاب استفاده کنند.
  • همچنین کتاب تست زیست شناسی دهم و یازدهم از این انتشارات چاپ شده که دانش آموزان عزیزی که این کتاب ها را تهیه کردند حتما باید دوازدهم این کتاب را تهیه کنند چونکه در بیشتر جاهای کتاب گفته مراجعه شود به این کتاب و در واقع مکمل این کتاب ها میباشد.

کلام آخر

حجم کتاب کمک درسی زیست شناسی دوازدهم از انتشارات خیلی سبز که مباحث کم اهمیت تری دارد معقول است. غلط های ویرایشی زیادی هم به چشم می خورد که امید است در چاپ های بعدی اصلاح شوند. استفاده از این کتاب به عنوان منبع دوم توصیه می شود و یادتان باشد که کتاب درسی از همه چیز مهمتر است. بهترین زمان برای استفاده از این کتاب پس از رسیدن به تسلط نسبی بر تمام مباحث پایه است. برای اطلاع از قیمت و تهیه کتاب های کمک درسی کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

کتاب سیر تا پیاز فارسی یازدهم گاج

مجموعه کتاب های سیرتاپیاز گاج شامل سه کتاب در یک کتاب می باشد: کتاب آموزش، کتاب کنکور(تست) کتاب امتحان. در این کتاب ها با ارائه ی بانک پرسش های چهارگزینه ای به همراه تمرین و مثال های فراوان، تمامی نیاز های دانش آموزان به یک منبع آموزشی و بانک تست و تمرین پاسخ داده شده است. برای اطلاع از قیمت سیر تا پیاز فارسی یازدهم گاج کلیک کنید.

 

ویژگی کتاب ادبیات فارسی یازدهم سیر تا پیاز گاج:

  1. بررسی خط به خط کتاب درسی همراه با معنی روان
  2. ارائه ی دانش ادبی و زبانی متن کتاب و پاسخ به کارگاه متن پژوهی
  3. ارائه ی ضمیمه ی کامل دانش های ادبی و دستور
  4. ارائه ی ۱۱۱۳ پرسش چهارگزینه ای طبقه بندی شده همراه با پاسخ تشریحی
  5. ارائه ی تست های کنکور سراسری همراه با پاسخ تشریحی
  6. ارائه ی ۱۴۱۴ پرسش امتحانی طبقه بندی شده با پاسخ تشریحی

درسنامه کتاب سیر تا پیاز یازدهم گاج

بخش درسنامه به تحلیل و بررسی ابیات و عبارات کتاب درسی پرداخته و نکات حائز اهمیتی را ذکر کرده است. این نکات شامل: معانی مناسب امتحانات تشریحی، مفاهیم کامل مناسب تست زنی در بخش قرابت  وهمچنین بررسی آرایه‌های درسی در بخش‌های مختلف می‌باشد که بسیار دقیق و کامل بوده و حتی برای دانش آموزان ضعیف که توانایی تشخیص آرایه‌ها را ندارند بسیار مفید خواهد بود. در کتاب سیر تا پیاز ادبیات فارسی یازدهم گاج در قسمتی جداگانه معنی تمامی لغات آورده شده که علاوه بر معنی کلمات، املای صحیح آن‌ها به همراه نکات دستوری نیز ذکر شده است. در بخش درسنامه کادرهایی با عنوان دانش‌های زبانی و دانش‌های ادبی آورده شده که در آن‌ها دستور یا آرایهٔ هر درس بررسی گردیده است.

حجم درسنامه بخش آرایه نمی‌شود گفت که کم است زیرا توضیح بیشتر ضروری نبوده و برای کسب مهارت بیشتر می‌بایست تمرکز را بر روی حل تست گذاشت. در بخش درسنامه پیوست‌هایی جهت سازمان دهی و طبقه بندی مطالب درسی طراحی شده که مطالعه این قسمت کمک بسیاری به فرایند یادگیری میکند.

تست ها

همان طور که در مقدمه آورده شد، سوالات کتاب سیر تا پیاز ادبیات فارسی یازدهم از انتشارات گاج هم در قالب تشریحی و هم در فرم تستی قرار گرفته اند که در دو جلد جداگانه هستند و این سوالات هم همانند درسنامه در سه قلمرو دسته بندی شده اند. در مورد قسمت تست می توان تعداد تست هر درس را کاملا مناسب دانست و در بخش قرابت معنایی که تحت عنوان قلمروی فکری در کتاب آمده اند تیپ و تنوع و پوشش مطالب بسیار استاندارد هستند. در قسمت مربوط به آرایه های ادبی اگرچه محتوا و تنوع دشواری تست ها قابل قبول است، اما تعداد تست های ترکیبی مشابه کنکور سراسری می توانست بیشتر باشد تا دانش آموز یازدهمی از الان بیشتر با سبک کنکور سراسری آشنا شود. در مجموع از بابت تنوع تیپ، دشواری و حضور ایده های طرح سوال کتاب امتیاز خوبی می گیرد و مخاطب آن می تواند تمام طیف های دانش آموزان باشد و غالبا تست ها در مسیر کتاب درسی و کنکور سراسری هستند.

پاسخنامه ی تست ها مانند پاسخ آزمون ها خلاصه و فاقد نکته است و نباید انتظار یک پاسخ کامل و تحلیلی داشته باشید. نکته ی قابل ذکر دیگر آن است که تمام تست های کتاب تالیفی (یا از آزمون های گاج) هستند و تست های کنکور همگی به انتهای قسمت تست منتقل شده اند و هیچ تفکیک درسی ای در آن ها وجود ندارد و در واقع نمی توانید به شکل درس به درس از تست های کنکور استفاده کنید. سوالات تشریحی کتاب نیز تعداد زیادی دارند و با کار کردن آن ها بسیار بعید است که نتوانید از پس امتحانات مدرسه بر بیایید. البته حضور تعداد زیادی از سوالات امتحان نهایی در میان آن ها باعث استاندارد شدن کامل این بخش کتاب شده است. پاسخ این سوالات بسیار خلاصه و مانند کلید برگه های امتحانی (البته بدون بارم) نوشته شده است. در انتهای قسمت تست کتاب دو آزمون جامع 25 سواله کاملا مشابه کنکور آورده شده که بسیار می تواند برای جمع بندی سال یازدهم مناسب باشد؛ البته مشابه این آزمون در بخش تشریحی وجود ندارد.

جمع بندی

کتاب کمک درسی سیر تا پیاز ادبیات فارسی یازدهم گاج را می توان مانند محصول هایی دانست که با خرید یک پکیج می توانید به تمام موارد لازم دسترسی داشته باشید، اما مشکل این شیوه ی خرید آن است که احتمال دارد به یکی از اعضای آن بسته احتیاج نداشته باشید و البته مصداق همین کتاب است که ممکن است فقط به درسنامه و تست احتیاج داشته باشید و باید برای قسمت تشریحی که احتیاجی ندارید هم هزینه پرداخت کنید؛ لذا بهترین مخاطب های کتاب افرادی هستند که احتیاج به تمام موارد فارسی داشته باشند و البته کتاب فوق می تواند دانش آموزان با سطح پایین تر از متوسط را به راحتی بالا بکشد. بهترین نوع استفاده از این کتاب به موازات برنامه ی مدرسه، ابتدا درسنامه، سپس تمارین تشریحی و در نهایت تکمیل آموخته ها با تست باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج

مطالعه ی موضوعی ادبیات کنکور سبک درستی است که امروزه در میان دانش آموزان جا افتاده است و کتاب ادبیات موضوعی  گاج تمام موضوعات کتاب های فارسی دهم ، فارسی یازدهم و فارسی دوازدهم را به شکلی تماما تستی گرد هم آورده است. کتاب فوق را می توان یک بانک تست جامع دانست که البته در دل خود، هر بخش ادبیات فارسی را به شکل جدا دارد و چیدمان فصل های آن نیز به شکل موضوعی است. به عنوان مثال آرایه ها به شکل جدا بررسی شده اند و هر مبحث دستور زبان نیز جدا آمده است؛ نه آن که درس به درس کتاب های ادبیات فارسی جداگانه بررسی شده باشد و مثلا یک بار آرایه ی تناقض آورده شده و تمام. همچنین در فهرست کتاب تمام این دسته بندی ها نوشته شده و اگر در بخش خاصی ایراد داشتید، می توانید به همان مراجعه کنید. ضمن آن که در ابتدای هر بخش درس یاب هر بحث آورده شده، مثلا در درس دوم فارسی یازدهم درباره ی گروه فعلی و تعدد معنایی لغات بحث شده است. لحن کتاب صمیمی و گاهی طنزآمیز است. برای اطلاع از قیمت ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج کلیک کنید.

درسنامه کتاب ادبیات موضوعی میکروطلایی گاج

همانطور که از یک کتاب بانک تست انتظار می رود، حجم درسنامه های کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور میکرو طلایی گاج کم و در واقع فشرده است. قبل از بررسی درسنامه ی هر بحث لازم است گفته شود که بهتر است از این کتاب به عنوان یک خلاصه نویسی استفاده شود تا آموزش کامل و اگر ضعف ریشه ای در یک مطلب دارید، احتمالا به یک کتاب آموزشی مفصل احتیاج پیدا کنید. اما آموزش ها و مثال های این کتاب برای تکمیل آموخته ها و یادآوری و در کل استفاده برای دانش آموزی که در جریان کلیات هست، کفایت می کند. 

در ابتدای هر بخش توضیحات کامل در مورد آن بحث ادبیات فارسی در کنکور داده شده است. مثلا در بحث آرایه شیوه ی برخورد با آن و علاقه مندی های طراح و اشتباهات رایج داوطلبین و تمام تیپ های سوال مورد بررسی قرار گرفته که امتیاز مثبتی محسوب می شود. درسنامه ی مفهوم درس به درس است و مفهوم تمامی ابیات و عبارات مهم آورده شده و هر مفهوم در کادرهای جدا مورد بررسی قرار گرفته که البته زوائد این کادرها تا حدودی زیاد است و در مواقعی زیاده گویی شده، ولی به هر حال خواندن آن ها کمک کننده است.

درسنامه ی آرایه بسیار کنکوری و خلاصه نوشته شده و به جای توضیحات کلیشه ای مستقیما به سراغ آن چیزی رفته است که طراح کنکور به آن ها علاقه دارد و مثال های ذکرشده هدف دار و کافی هستند. در بخش دستور زبان کمتر به توضیح بر می خوریم و اکثر درسنامه ها را جدول های کاربردی تشکیل داده اند که برای دانش آموز ضعیف مطالعه و یادگیری آن ها زود است. اما برای دانش آموز متوسط به بالا کمک زیادی در تقسیم بندی و شناخت موارد مهم می کند.

بخش لغت و املا و تاریخ ادبیات هم به شکل یک لیست بوده است، با این تفاوت که لیست معنی لغات فصل به فصل جدا شده اند، اما برای املا فقط یک لیست کلی داریم که تمام موارد آورده شده اند؛ البته لغات هم آوا که مهم تر هستند در لیست جداگانه ای به همراه لغات هم آوایشان آورده شده اند. در معنی لغات هم برای هر فصل لغات ستاره دار (که در پایان کتاب درسی آورده شده اند.) از سایر لغات جدا شده اند. در مجموع درسنامه های کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور میکرو طلایی گاج علیرغم فشردگی حق مطلب را ادا کرده اند و قابل فهم و کنکوری هستند و اگر دچار ضعف ریشه ای نباشید برای زدن تست ها کارتان را راه می اندازند.

نوع تست ها

کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور میکرو طلایی گاج سعی کرده است تا تست‌هایی را به متقاضیان ارائه دهد که هدفمند هستند و مورد علاقه طراحان کنکور می‌باشد. لذا کسانی که ضعف ریشه‌ای ندارند به راحتی می‌توانند تست‌های هر مبحث را در کمترین زمان ممکن بزنند. اگر چه تعداد تست‌ها در این کتاب بسیار زیاد است و کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور میکرو طلایی گاج با نام بانک تست معرفی شده است اما باید دانست تعداد تست‌ها در هر قسمت از این کتاب، متناسب با دشواری و اهمیت موضوع در کنکور انتخاب شده است. اکثر تست‌های کتاب برگرفته از تست‌های کنکور داخلی و خارجی در سال‌های اخیر می‌باشند اما برخی از تست‌ها به انتشارات گاج تعلق دارند که البته در بین این تست‌ها هیچ کدام به عنوان تست مهم علامت دار نشده است.

تست‌ها در این کتاب به گونه‌ای طبقه بندی شده‌اند که برخی تست‌های مشابه در کنار یکدیگر قرار گرفته و دانش آموزان می‌توانند تفاوت آنها را به خوبی دریابند. خوب است بدانید در این دسته از تست‌ها نکات کنکوری متفاوت بررسی شده و آگاهی دانش آموزان را تا سطح قابل توجهی ارتقاء می‌دهد.

جمع بندی

کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور میکرو طلایی گاج، یک کتاب که هر بخش ادبیات را به خوبی با تست های فراوان و درسنامه های فشرده پوشش داده است و برای کنکور سراسری می تواند به عنوان منبع اول و تنها منبع قابل استفاده باشد. البته امید می رود در سال های پایه با ادبیات کمی آشنا شده باشید و تازه به دنبال اینکه فلان آرایه یعنی چی؟ نباشید که در اینصورت به یک کتاب آموزشی مکمل احتیاج پیدا می کنید. از مشخصه های جالب این کتاب توضیحات دائمی مولفین است که حتی در بین تست ها هم از شما غافل نشده اند و در مورد هر عنوان کوچک یا بزرگ توضیح می دهند که به شما حس حضور در کلاس درس را می دهند. در کتاب ایراد علمی یا نگارشی خاصی به چشم نمی خورد. برای خرید آنلاین کتاب کمک درسی کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج

مطالعه ی موضوعی ادبیات کنکور سبک درستی است که امروزه در میان دانش آموزان جا افتاده است و کتاب ادبیات موضوعی  گاج تمام موضوعات کتاب های فارسی دهم ، فارسی یازدهم و فارسی دوازدهم را به شکلی تماما تستی گرد هم آورده است. کتاب فوق را می توان یک بانک تست جامع دانست که البته در دل خود، هر بخش ادبیات فارسی را به شکل جدا دارد و چیدمان فصل های آن نیز به شکل موضوعی است. به عنوان مثال آرایه ها به شکل جدا بررسی شده اند و هر مبحث دستور زبان نیز جدا آمده است؛ نه آن که درس به درس کتاب های ادبیات فارسی جداگانه بررسی شده باشد و مثلا یک بار آرایه ی تناقض آورده شده و تمام. همچنین در فهرست کتاب تمام این دسته بندی ها نوشته شده و اگر در بخش خاصی ایراد داشتید، می توانید به همان مراجعه کنید. ضمن آن که در ابتدای هر بخش درس یاب هر بحث آورده شده، مثلا در درس دوم فارسی یازدهم درباره ی گروه فعلی و تعدد معنایی لغات بحث شده است. لحن کتاب صمیمی و گاهی طنزآمیز است. برای اطلاع از قیمت ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج کلیک کنید.

درسنامه کتاب ادبیات موضوعی میکروطلایی گاج

همانطور که از یک کتاب بانک تست انتظار می رود، حجم درسنامه های کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور میکرو طلایی گاج کم و در واقع فشرده است. قبل از بررسی درسنامه ی هر بحث لازم است گفته شود که بهتر است از این کتاب به عنوان یک خلاصه نویسی استفاده شود تا آموزش کامل و اگر ضعف ریشه ای در یک مطلب دارید، احتمالا به یک کتاب آموزشی مفصل احتیاج پیدا کنید. اما آموزش ها و مثال های این کتاب برای تکمیل آموخته ها و یادآوری و در کل استفاده برای دانش آموزی که در جریان کلیات هست، کفایت می کند. 

در ابتدای هر بخش توضیحات کامل در مورد آن بحث ادبیات فارسی در کنکور داده شده است. مثلا در بحث آرایه شیوه ی برخورد با آن و علاقه مندی های طراح و اشتباهات رایج داوطلبین و تمام تیپ های سوال مورد بررسی قرار گرفته که امتیاز مثبتی محسوب می شود. درسنامه ی مفهوم درس به درس است و مفهوم تمامی ابیات و عبارات مهم آورده شده و هر مفهوم در کادرهای جدا مورد بررسی قرار گرفته که البته زوائد این کادرها تا حدودی زیاد است و در مواقعی زیاده گویی شده، ولی به هر حال خواندن آن ها کمک کننده است.

درسنامه ی آرایه بسیار کنکوری و خلاصه نوشته شده و به جای توضیحات کلیشه ای مستقیما به سراغ آن چیزی رفته است که طراح کنکور به آن ها علاقه دارد و مثال های ذکرشده هدف دار و کافی هستند. در بخش دستور زبان کمتر به توضیح بر می خوریم و اکثر درسنامه ها را جدول های کاربردی تشکیل داده اند که برای دانش آموز ضعیف مطالعه و یادگیری آن ها زود است. اما برای دانش آموز متوسط به بالا کمک زیادی در تقسیم بندی و شناخت موارد مهم می کند.

بخش لغت و املا و تاریخ ادبیات هم به شکل یک لیست بوده است، با این تفاوت که لیست معنی لغات فصل به فصل جدا شده اند، اما برای املا فقط یک لیست کلی داریم که تمام موارد آورده شده اند؛ البته لغات هم آوا که مهم تر هستند در لیست جداگانه ای به همراه لغات هم آوایشان آورده شده اند. در معنی لغات هم برای هر فصل لغات ستاره دار (که در پایان کتاب درسی آورده شده اند.) از سایر لغات جدا شده اند. در مجموع درسنامه های کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور میکرو طلایی گاج علیرغم فشردگی حق مطلب را ادا کرده اند و قابل فهم و کنکوری هستند و اگر دچار ضعف ریشه ای نباشید برای زدن تست ها کارتان را راه می اندازند.

نوع تست ها

کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور میکرو طلایی گاج سعی کرده است تا تست‌هایی را به متقاضیان ارائه دهد که هدفمند هستند و مورد علاقه طراحان کنکور می‌باشد. لذا کسانی که ضعف ریشه‌ای ندارند به راحتی می‌توانند تست‌های هر مبحث را در کمترین زمان ممکن بزنند. اگر چه تعداد تست‌ها در این کتاب بسیار زیاد است و کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور میکرو طلایی گاج با نام بانک تست معرفی شده است اما باید دانست تعداد تست‌ها در هر قسمت از این کتاب، متناسب با دشواری و اهمیت موضوع در کنکور انتخاب شده است. اکثر تست‌های کتاب برگرفته از تست‌های کنکور داخلی و خارجی در سال‌های اخیر می‌باشند اما برخی از تست‌ها به انتشارات گاج تعلق دارند که البته در بین این تست‌ها هیچ کدام به عنوان تست مهم علامت دار نشده است.

تست‌ها در این کتاب به گونه‌ای طبقه بندی شده‌اند که برخی تست‌های مشابه در کنار یکدیگر قرار گرفته و دانش آموزان می‌توانند تفاوت آنها را به خوبی دریابند. خوب است بدانید در این دسته از تست‌ها نکات کنکوری متفاوت بررسی شده و آگاهی دانش آموزان را تا سطح قابل توجهی ارتقاء می‌دهد.

جمع بندی

کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور میکرو طلایی گاج، یک کتاب که هر بخش ادبیات را به خوبی با تست های فراوان و درسنامه های فشرده پوشش داده است و برای کنکور سراسری می تواند به عنوان منبع اول و تنها منبع قابل استفاده باشد. البته امید می رود در سال های پایه با ادبیات کمی آشنا شده باشید و تازه به دنبال اینکه فلان آرایه یعنی چی؟ نباشید که در اینصورت به یک کتاب آموزشی مکمل احتیاج پیدا می کنید. از مشخصه های جالب این کتاب توضیحات دائمی مولفین است که حتی در بین تست ها هم از شما غافل نشده اند و در مورد هر عنوان کوچک یا بزرگ توضیح می دهند که به شما حس حضور در کلاس درس را می دهند. در کتاب ایراد علمی یا نگارشی خاصی به چشم نمی خورد. برای خرید آنلاین کتاب کمک درسی کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

تست شیمی یازدهم مبتکران

قطعا دانش آموزی نیست که نام این کتاب را تا به حال نشنیده باشد. برای دیدن تمام کتاب های شیمی مبتکران همینجا کلیک کنید. کتاب شیمی یازدهم مبتکران به دلیل کامل بودن و بی عیب و نقص بودن سال هاست که به مرجع اصلی شیمی برای دانش آموزان کنکوری تبدیل شده و هر دانش آموزی که ذره ای روی درصد شیمی کنکور حساب کند، این کتاب را به عنوان یکی از منابع اصلی خود تهیه خواهد کرد. اگر قصد خرید تست شیمی یازدهم مبتکران را دارید با ما همراه باشید.

شیوه آموزش تست شیمی یازدهم مبتکران

مولف محترم کتاب شیمی یازدهم تست مبتکران (جلد اول)، در نگارش درسنامه ها سعى کرده تا جای ممکن با بیانى ساده و صمیمى مطالب را به دانش آموز آموزش دهد و هر آنچه که باید، گفته شده است. البته در بعضى از قسمت ها مثل نام گذارى ترکیبات آلى (الکن ها و الکین ها) مطالب خارج کتاب نیز گفته شده که نکته ى بدى نیست، ولى بهتر بود کادرى با نام معین براى آن مشخص میشد که مخاطب به طور واضح متوجه شود این موضوعات خارج از محدوده ى اهداف کتاب درسى هستند. یکى از ویژگى هاى کتاب شیمی یازدهم تست مبتکران (جلد اول) آوردن نکته هاى خارج کتاب و علمى براى باز کردن موضوع و فهماندن کامل آن است که به خصوص براى دانش آموز پایه که فهم عمیق مطالب برایش مهم است مفید میباشد.

البته در بعضى جاها خیلى حجم مطالب اضافى زیاد شده و بهتر بود این طور زیاده روى نمیشد. حجم درسنامه ها به علت مطالب حاشیه اى زیاد است. در نگارش درسنامه به تمارین کتاب درسى و سبک و سیاق آن توجه ویژه شده است و همچنین سوالات کنکور به آن جهت میدهند. البته همانطور که گفته شد از مسیر کنکور خارج هم شده است. در بعضى قسمت ها مانند رسم آرایش الکترونى یون ها بهتر بود یک یادآورى از آرایش الکترونى فصل یک شیمی دهم آورده میشد و بعد سراغ ادامه ى مطالب میرفت. بعضى از تیتر ها صرفاً جنبه ى طنز دارند؛ مثل»هالو ها« که منظور هالوژن ها هستند. این گونه تیتر ها ممکن است تمرکز مخاطب را بهم زند و از خط اصلى تدریس دور کند.

مخاطب درسنامه به خصوص دانش آموزان با سطح ضعیف و متوسط هستند، ولى دانش اموزان قوى هم به ویژه از مطالب خارج کتاب آن براى افزایش سطح علمى و فهم و یادگیرى بهتر و کاملتر خود میتوانند استفاده کنند. اگر عمق دادن به مطالب و آموزش نکته وار و تستى را دو سر یک بازه در نظر بگیریم، درسنامه کاملاً در سمت آموزش عمقى قرار میگیرد. در انتخاب تست هاى درسنامه ها ابتدا سعى شده با مثالى ساده و قابل فهم مطالب را جا بیندازد و سپس سراغ مثال هاى سخت تر برود. این نکته به خصوص در مسائل خود را نشان میدهد. متاسفانه در درسنامه اغلب نکات گفته شده و در تست ها شاهد طرز بیان هاى مختلف همان نکات یا تیپ هاى مختلف آن در قالب تست هاى مختلف هستیم.

بهتر بود اشکال بى ربط درسنامه ها کمتر میشد، چون صرفاً کاریکاتور هایى با شماتیک شیمى هستند و از معایب آن به گرفتن وقت مخاطب و حواس پرتى میتوان اشاره کرد. البته اوردن این شکل ها در حد معقول کار جالبى است. در کتاب شیمی یازدهم تست مبتکران (جلد اول)، مانند سایر کتاب هاى شیمى مبتکران، گاهى مطالب به صورت یک بحث و مناظره ى زنده (مباحثه ى علمى) ارائه میشود. بدین ترتیب که یک معلم و سه دانش آموز حضور دارند که این سه دانش آموز نماینده ى سه سطح اموزشى متفاوت هستند. از دیگر ویژگى هاى درسنامه خود آموز بودن آن است که دانش اموز میتواند براى پیش خوانى از آن استفاده کند.

تست ها

این تست ها به صورت دقیق انتخاب شده اند، تست هایی را نشان می دهند که حل آنها برای شما دانش آموزان بسیار حساس و مهم می باشد و حل نکردن ۀن برابر با فاجعه

این تست پرسش ها بعد از تست های V.I.T در لول دوم اهمیت قرار دارند.

دانش آموزان عزیز دقت بفرمایند که کتاب حاضر صرفا نکته به همراه تست میباشد و درسنامه ی کتاب در پاسخ های سوالات قرار داده شده است.

مشخصات کلی کتاب

ویژگی های کتاب کمک درسی تست شیمی یازدهم بهمن بازرگانی مبتکران جلد دوم شامل نکات ریز و مفعومی شیمی یازدهم.

  • پرسش های چهار گزینه ای شیمی یازدهم به صورت سوالات تالیفی و استاندارد از کتاب نظام جدید به همراه پاسخ های کاملا تشریحی.
  • سوالات کنکور چند سال اخیر به صورت کاملا طبقه بندی شده و نکته ای که برای فهم دقیق و راحت کتاب.
  • دانش آموزان عزیز دقت کنند که سوالات کتاب از راحت به دشوار ارائه شده و به همین دلیل تمام دانش آموزان از هر سطحی میتوانند از این کتاب استفاده کنند.
  • همچنین دانش آموزان عزیز در صورتی که کتاب جلد اول یا دوم این کتاب را تهیه کردند حنما جلد بعد این کتاب را نیز تهیه کنند چونکه در بیشتر جاهای کتاب ارجاع داده به جلد بعد این کتاب
  • تست های (آسان، متوسط، دشوار و خیلی دشوار)
  • تست شیمی یازدهم بهمن بازرگان مبتکران جلد اول
  • پرسش های چهارگزینه ای شیمی یازدهم بهمن بازرگانی مبتکران جلد اول
  • پرسش های چهارگزینه ای شیمی یازدهم بهمن بازرگان مبتکران جلد اول

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

کتاب آرایه ادبی نشر الگو

کتاب آرایه‌ ادبی نشر الگو مانند سایر کتاب‌های نشر الگو، یک کتاب خوب برای آمادگی داوطلبان برای کنکور می‌باشد. این کتاب شامل دو بخش توضیحات آرایه‌های ادبی و تست می‌باشد که این دو در کنار هم می‌تواند باعث آمادگی کامل داوطلبان شده و داوطلبان می‌توانند بر این مبحث تسلط داشته باشند. لحن کتاب نیز به گونه‌ای است که ساده و رسمی است و لحن آن برای همگان قابل فهم می‌باشد. نکته‌ای که در مورد کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو وجود دارد این است که‌ترتیب مباحث کتاب با کتاب‌های درسی هماهنگی ندارد وترتیب آن بر اساس کتاب‌های معمول ادبیات کنکور می‌باشد.

درسنامه کتاب آرایه ادبی نشر الگو

قاعدتا قسمت عمده ی درسنامه ی کتاب آرایه های ادبی نظام جدید نشر الگو را درسنامه ی هر آرایه تشکیل می دهد که ابتدا به بررسی آن می پردازیم. در ابتدا یک توضیح یک خطی از تعریف آن آرایه آورده شده تا شخصی که برای اولین بار با آرایه مواجه می شود، بداند با چه چیزی رو به روست. اگر آرایه ی فوق نکته ای داشته باشد، طی کادر بررسی می شود و در غیر این صورت وارد مثال های متعدد می شویم که البته قسمت آخر درسنامه است.

از همین توضیح کوتاه متوجه می شویم که درسنامه ی کتاب حاوی مطالب گوناگونی نیست و بیشتر آن را مثال تشکیل می دهد. در مورد این سبک درسنامه می توان گفت برای دانش آموز متوسط و بالاتر سبک خوبی اتخاذ شده و بعید است اگر در این گروه هستید به مشکلی بخورید. اما اگر آرایه قسمت ضعیف درس شماست احتمال وجود مشکل با درسنامه وجود دارد، چرا که ممکن است همان اول نتوانید آرایه ها را در مثال ها تشخیص دهید و به تبع آن در تست زنی هم موفق نباشید.

مولف می توانست توضیحات و کادرهای مفصل تری بیاورد ولی ترجیح داده شده که عمده ی کتاب (که اتفاقا پرحجم هم هست) به تست ها اختصاص یابد که پشتوانه ی این کار این حقیقت است که قدرت دانش آموز در بحث آرایه با تست زنی ارتقا پیدا می کند. اما این حقیقت دانش آموزان ضعیف را در برنمی گیرد و آن ها احتیاج به یک آموزش مفصل تر دارند؛ در نتیجه احتمال اینکه این گروه نتوانند با درسنامه ی کتاب ارتباط برقرار کنند وجود دارد. اما اگر از این بحث بگذریم مثال های کتاب و توضیح آن ها مطابق با کنکور و کتاب درسی هستند و بررسی آن ها قبل از تست زنی می تواند کار را راحت تر کند.

اما قسمت های دیگر کتاب آرایه های ادبی نظام جدید نشر الگو هم می توانند امتیاز خوبی برای آن محسوب شوند؛ اولین بخش با اسم "دو کلمه حرف حساب" که توضیحی کوتاه به شکل پرسش و پاسخ با محتوای چگونگی آرایه خواندن و اشتباهات رایج دانش آموزان است و بسیار مناسب و درخور تالیف شده است. قسمت خوب دیگری که در کتاب آمده تکنیک های تست زنی است که خیلی از دانش آموزان نمی دانند. تکنیک های گفته شده خیلی عجیب غریب و نایاب نیستند و بسیاری از دبیرها آن ها را برای شاگردان خود توضیح می دهند. اما حضور آن در یک کتاب که در سراسر کشور (که بسیاری از دانش آموزان از دسترسی به دبیران مطرح محروم هستند) پخش می شود قطعا یک امتیاز پررنگ برای کتاب است.

تست ها

قسمت اعظم کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو را بخش تست‌ها در برگرفته‌اند و به همین دلیل این کتاب یک منبع بسیار خوب برای تست زنی در قسمت آرایه‌های ادبی می‌باشد. بیش از ۱۰۰۰ تست از آرایه‌های ادبی که از سخت‌ترین مباحث درس ادبیات هستند، در این بخش قرار گرفته است که باعث می‌شود دانش آموزان از داشتن هر گونه منبع دیگری برای این مبحث بی‌نیاز باشند. اما این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که هیچ دانش آموزی برای قسمت آرایه‌های ادبی این تعداد تست را نمی‌خواند و بنابراین شاید تست‌ها خیلی زیاده از حد باشند.

قسمت تستی کتاب آرایه‌های ادبی نشر الگو از دو بخش تشکیل شده است.  اولین بخش از کتاب، تست‌هایی اختصاصی از آرایه‌های ادبی است. در واقع منظور از تست‌های اختصاصی همان تست‌های‌ترکیبی هستند زیرا طبق گفته مولف این کتاب، بیش از ۸۹ درصد از تست‌های کنکور را تست‌های‌ترکیبی تشکیل می‌دهند و در سوالات کنکور خیلی کم سوالات تک آرایه‌ای به چشم می‌خورد. بنابراین این بخش از کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر می‌خواهید این بخش را در کنکور با درصد بالایی بزنید، باید این قسمت را به دقت خوانده و بر آن مسلط شوید. از بخش تست‌های تک آرایه‌ای فقط سوالات کمی آورده شده است تا دانش آموزان بتوانند با کلیات سوالات آشنا شوند. تیپ وترکیب سوالات به گونه‌ای است که دانش آموزان می‌توانند همه مطالب آرایه‌های ادبی را در یک قسمت و در یک جا با هم ببینند.

بخش دیگر تست‌های کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو، شامل سوالات‌ترکیبی و کلی است و بخش بندی آن بر اساس سوالات کنکورهای سراسری می‌باشد. بنابراین داوطلب به راحتی می‌تواند تست‌های این کتاب را در کنار تست‌های کنکورهای سراسری در کنار هم مطالعه نماید. در کل در قسمت تست‌های کتاب همه نوع تیپ سوالی وجود دارد و آورده شده است و شما می‌توانید انواع سوالات تستی کنکورهای سراسری، آزمایشی و تالیفی را در این کتاب مشاهده نمایید.

کلام آخر

برای بیشترین بازدهی در استفاده از کتاب آرایه های ادبی نظام جدید نشر الگو بهتر است به شکل مستمر و هر شب یا یک شب در میان استفاده شود و البته توضیحات چگونگی استفاده از کتاب توسط مولف توضیح داده شده است و می توانید با مشورت مشاور یا دبیر خود از آن استفاده کنید. در مجموع با یک کتاب موضوعی تست محور مواجهیم که می تواند برای عمده ی دانش آموزان کتاب مقبول و قابل فهمی باشد ولی برای دانش آموزان نه چندان قوی به یک مکمل درسنامه یا جزوه ای نیاز می شود. برای خرید کتاب کمک درسی اینجا را کلیک کنید.

  • علی حیدری