کتابخانه ایران

کلمات کلیدی

خرید تست زیست دوازدهم خیلی سبز

بررسی تست زیست دوازدهم خیلی سبز

بررسی کتاب سیر تا پیاز فارسی یازدهم گاج

مشخصات ادبیات میکرو طلایی گاج

قیمت ادبیات موضوعی میکروطلایی گاج

خرید ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج

بررسی کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج

مشخصات تست شیمی یازدهم مبتکران

قیمت تست شیمی یازدهم مبتکران

خرید تست شیمی یازدهم مبتکران

بررسی تست شیمی یازدهم مبتکران

بررسی تست زیست پایه کنکور خیلی سبز

قیمت تست زیست دهم نشر الگو

خرید تست زیست دهم نشر الگو

قیمت هوش کمپلکس هشتم و نهم مهر و ماه

خرید هوش کمپلکس هشتم و نهم مهر و ماه

بررسی هوش کمپلکس هشتم و نهم مهر و ماه

قیمت تست عربی جامع خیلی سبز

بررسی کتاب فارسی جامع کنکور گاج

قیمت تست شیمی دوازدهم مبتکران

خرید تست شیمی دوازدهم مبتکران

مشخصات تست شیمی دهم خیلی سبز

قیمت تست شیمی دهم خیلی سبز

خرید تست زیست دهم خیلی سبز

مشخصات تست زیست دوازدهم خیلی سبز

قیمت تست زیست دوازدهم خیلی سبز

مشخصات تست زیست دهم نشر الگو

بررسی تست زیست دهم نشر الگو

مشخصات فارسی جامع کنکور گاج

قیمت فارسی جامع کنکور گاج

  • ۰
  • ۰

کتاب آرایه ادبی نشر الگو

کتاب آرایه‌ ادبی نشر الگو مانند سایر کتاب‌های نشر الگو، یک کتاب خوب برای آمادگی داوطلبان برای کنکور می‌باشد. این کتاب شامل دو بخش توضیحات آرایه‌های ادبی و تست می‌باشد که این دو در کنار هم می‌تواند باعث آمادگی کامل داوطلبان شده و داوطلبان می‌توانند بر این مبحث تسلط داشته باشند. لحن کتاب نیز به گونه‌ای است که ساده و رسمی است و لحن آن برای همگان قابل فهم می‌باشد. نکته‌ای که در مورد کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو وجود دارد این است که‌ترتیب مباحث کتاب با کتاب‌های درسی هماهنگی ندارد وترتیب آن بر اساس کتاب‌های معمول ادبیات کنکور می‌باشد.

درسنامه کتاب آرایه ادبی نشر الگو

قاعدتا قسمت عمده ی درسنامه ی کتاب آرایه های ادبی نظام جدید نشر الگو را درسنامه ی هر آرایه تشکیل می دهد که ابتدا به بررسی آن می پردازیم. در ابتدا یک توضیح یک خطی از تعریف آن آرایه آورده شده تا شخصی که برای اولین بار با آرایه مواجه می شود، بداند با چه چیزی رو به روست. اگر آرایه ی فوق نکته ای داشته باشد، طی کادر بررسی می شود و در غیر این صورت وارد مثال های متعدد می شویم که البته قسمت آخر درسنامه است.

از همین توضیح کوتاه متوجه می شویم که درسنامه ی کتاب حاوی مطالب گوناگونی نیست و بیشتر آن را مثال تشکیل می دهد. در مورد این سبک درسنامه می توان گفت برای دانش آموز متوسط و بالاتر سبک خوبی اتخاذ شده و بعید است اگر در این گروه هستید به مشکلی بخورید. اما اگر آرایه قسمت ضعیف درس شماست احتمال وجود مشکل با درسنامه وجود دارد، چرا که ممکن است همان اول نتوانید آرایه ها را در مثال ها تشخیص دهید و به تبع آن در تست زنی هم موفق نباشید.

مولف می توانست توضیحات و کادرهای مفصل تری بیاورد ولی ترجیح داده شده که عمده ی کتاب (که اتفاقا پرحجم هم هست) به تست ها اختصاص یابد که پشتوانه ی این کار این حقیقت است که قدرت دانش آموز در بحث آرایه با تست زنی ارتقا پیدا می کند. اما این حقیقت دانش آموزان ضعیف را در برنمی گیرد و آن ها احتیاج به یک آموزش مفصل تر دارند؛ در نتیجه احتمال اینکه این گروه نتوانند با درسنامه ی کتاب ارتباط برقرار کنند وجود دارد. اما اگر از این بحث بگذریم مثال های کتاب و توضیح آن ها مطابق با کنکور و کتاب درسی هستند و بررسی آن ها قبل از تست زنی می تواند کار را راحت تر کند.

اما قسمت های دیگر کتاب آرایه های ادبی نظام جدید نشر الگو هم می توانند امتیاز خوبی برای آن محسوب شوند؛ اولین بخش با اسم "دو کلمه حرف حساب" که توضیحی کوتاه به شکل پرسش و پاسخ با محتوای چگونگی آرایه خواندن و اشتباهات رایج دانش آموزان است و بسیار مناسب و درخور تالیف شده است. قسمت خوب دیگری که در کتاب آمده تکنیک های تست زنی است که خیلی از دانش آموزان نمی دانند. تکنیک های گفته شده خیلی عجیب غریب و نایاب نیستند و بسیاری از دبیرها آن ها را برای شاگردان خود توضیح می دهند. اما حضور آن در یک کتاب که در سراسر کشور (که بسیاری از دانش آموزان از دسترسی به دبیران مطرح محروم هستند) پخش می شود قطعا یک امتیاز پررنگ برای کتاب است.

تست ها

قسمت اعظم کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو را بخش تست‌ها در برگرفته‌اند و به همین دلیل این کتاب یک منبع بسیار خوب برای تست زنی در قسمت آرایه‌های ادبی می‌باشد. بیش از ۱۰۰۰ تست از آرایه‌های ادبی که از سخت‌ترین مباحث درس ادبیات هستند، در این بخش قرار گرفته است که باعث می‌شود دانش آموزان از داشتن هر گونه منبع دیگری برای این مبحث بی‌نیاز باشند. اما این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که هیچ دانش آموزی برای قسمت آرایه‌های ادبی این تعداد تست را نمی‌خواند و بنابراین شاید تست‌ها خیلی زیاده از حد باشند.

قسمت تستی کتاب آرایه‌های ادبی نشر الگو از دو بخش تشکیل شده است.  اولین بخش از کتاب، تست‌هایی اختصاصی از آرایه‌های ادبی است. در واقع منظور از تست‌های اختصاصی همان تست‌های‌ترکیبی هستند زیرا طبق گفته مولف این کتاب، بیش از ۸۹ درصد از تست‌های کنکور را تست‌های‌ترکیبی تشکیل می‌دهند و در سوالات کنکور خیلی کم سوالات تک آرایه‌ای به چشم می‌خورد. بنابراین این بخش از کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر می‌خواهید این بخش را در کنکور با درصد بالایی بزنید، باید این قسمت را به دقت خوانده و بر آن مسلط شوید. از بخش تست‌های تک آرایه‌ای فقط سوالات کمی آورده شده است تا دانش آموزان بتوانند با کلیات سوالات آشنا شوند. تیپ وترکیب سوالات به گونه‌ای است که دانش آموزان می‌توانند همه مطالب آرایه‌های ادبی را در یک قسمت و در یک جا با هم ببینند.

بخش دیگر تست‌های کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو، شامل سوالات‌ترکیبی و کلی است و بخش بندی آن بر اساس سوالات کنکورهای سراسری می‌باشد. بنابراین داوطلب به راحتی می‌تواند تست‌های این کتاب را در کنار تست‌های کنکورهای سراسری در کنار هم مطالعه نماید. در کل در قسمت تست‌های کتاب همه نوع تیپ سوالی وجود دارد و آورده شده است و شما می‌توانید انواع سوالات تستی کنکورهای سراسری، آزمایشی و تالیفی را در این کتاب مشاهده نمایید.

کلام آخر

برای بیشترین بازدهی در استفاده از کتاب آرایه های ادبی نظام جدید نشر الگو بهتر است به شکل مستمر و هر شب یا یک شب در میان استفاده شود و البته توضیحات چگونگی استفاده از کتاب توسط مولف توضیح داده شده است و می توانید با مشورت مشاور یا دبیر خود از آن استفاده کنید. در مجموع با یک کتاب موضوعی تست محور مواجهیم که می تواند برای عمده ی دانش آموزان کتاب مقبول و قابل فهمی باشد ولی برای دانش آموزان نه چندان قوی به یک مکمل درسنامه یا جزوه ای نیاز می شود. برای خرید کتاب کمک درسی اینجا را کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی