کتابخانه ایران

کلمات کلیدی

خرید تست زیست دوازدهم خیلی سبز

بررسی تست زیست دوازدهم خیلی سبز

بررسی کتاب سیر تا پیاز فارسی یازدهم گاج

مشخصات ادبیات میکرو طلایی گاج

قیمت ادبیات موضوعی میکروطلایی گاج

خرید ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج

بررسی کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج

مشخصات تست شیمی یازدهم مبتکران

قیمت تست شیمی یازدهم مبتکران

خرید تست شیمی یازدهم مبتکران

بررسی تست شیمی یازدهم مبتکران

بررسی تست زیست پایه کنکور خیلی سبز

قیمت تست زیست دهم نشر الگو

خرید تست زیست دهم نشر الگو

قیمت هوش کمپلکس هشتم و نهم مهر و ماه

خرید هوش کمپلکس هشتم و نهم مهر و ماه

بررسی هوش کمپلکس هشتم و نهم مهر و ماه

قیمت تست عربی جامع خیلی سبز

بررسی کتاب فارسی جامع کنکور گاج

قیمت تست شیمی دوازدهم مبتکران

خرید تست شیمی دوازدهم مبتکران

مشخصات تست شیمی دهم خیلی سبز

قیمت تست شیمی دهم خیلی سبز

خرید تست زیست دهم خیلی سبز

مشخصات تست زیست دوازدهم خیلی سبز

قیمت تست زیست دوازدهم خیلی سبز

مشخصات تست زیست دهم نشر الگو

بررسی تست زیست دهم نشر الگو

مشخصات فارسی جامع کنکور گاج

قیمت فارسی جامع کنکور گاج

  • ۰
  • ۰

بررسی تست قرابت معنایی جامع نشر الگو

مبحث قرابت معنایی پرتست ترین بخش ادبیات در کنکور سراسریست و مطالعه و تست زنی آن نیازمند یادگیری مفاهیم در سطحی بالاتر از کتاب درسی است. از کتاب قرابت معنایی جامع نظام جدید نشر الگو با حجم زیاد که فقط بحث قرابت را پوشش می دهد، توقع یک درسنامه ی کامل و تست های پرشمار داریم که البته کتاب فوق با همین هدف تالیف شده و دارای بخش های مختلفی است که در فهرست آن قابل مشاهده است و پیشروی کلی آن به شکل درس به درس است. لحن کتاب نیز رسمی است. برای قیمت قرابت معنایی جامع نشر الگو کلیک کنید.

درسنامه کتاب تست قرابت معنایی جامع نشر الگو

درسنامه ی کتاب قرابت معنایی جامع نظام جدید نشر الگو از چند بخش اصلی تشکیل شده که هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم. بخش مفاهیم پرتکرار یکی از ارکان اصلی آموزش کتاب است که در آن مفهوم هایی که در کنکور پرتکرار هستند و یادگیری آن ها لازم است را مورد بررسی قرار می دهد. این بخش از 65 مفهوم به وجود آمده که همگی در راستای کنکور و کتاب درسی هستند و در هر مورد یک توضیح چندخطی کوتاه به علاوه چندین بیت آورده شده که این ابیات از داخل و خارج کتاب هستند و به خوبی آن مفهوم را پوشش می دهند.

قسمت دوم که بزرگترین بخش درسنامه است تحلیل مفهومی عبارات سه کتاب درسی فارسی دهم، فارسی یازدهم و فارسی دوازدهم است. توجه داریم که درج مفهوم با معنی کردن بیت تفاوت دارد و در کنکور دانستن مفهوم کفایت می کند و در این درسنامه هم همین رویکرد اتخاذ شده است. البته برای هر مفهوم تعدادی بیت خارج کتاب می بینیم که بنظر تعداد آنها زیاد است و شاید برای بعضی داوطلبین کنکور بیشتر از حد ایده آل محسوب شود. در مجموع این قسمت در سطح کتاب و کنکوری سراسری است و با مطالعه ی آن می توان به عمده ی تست های کتاب قرابت معنایی جامع نظام جدید نشر الگو پاسخ داد و این قسمت به دانش آموزان ضعیف کمک بیشتری می کند، چرا که آن ها بیشتر به یادگیری مفاهیم و معادل کردن ابیات نیاز دارند.

قسمت دیگر کتاب بررسی آیات و روایات عربی است. گاهی رخ می دهد که در تستی با آیه ای عربی مواجه می شوید که هیچ درکی از آن ندارید و قاعدتا تست را از دست می دهید. در این بخش تمام عبارات عربی سه کتاب درسی فارسی دهم، یازدهم و دوازدهم جمع آوری شده اند که نگرانی ای از این بابت وجود نداشته باشد. دو قسمت دیگر کتاب قرابت معنایی جامع نظام جدید نشر الگو به تکنیک هایی از قرابت (که زیاد هم نیستند) و مقدمه ای بر شیوه ی خوانش درست شعر و مواردی که همه بهتر است بدانند پرداخته شده؛ این مطالب اصلی ترین کمک را به ضعفای این درس می کند و اکثر دانش آموزان با سطح متوسط به بالا در جریان آن ها هستند و البته می توانست حجم بیشتری به آن ها اختصاص داده شود.

نتیجه گیری

همچنین این کتاب کمک درسی شامل تست های درس به درس است تا بر مفاهیم کتاب های درسی دبیرستان  تسلط کامل بیابید.در آخر کتاب پاسخ نامه تشریحی وجود دارد این پاسخنامه راهنمای بسیار خوبی برای دانش آموزان است  . اهمیت مبحث قرابت معنایی در کنکور بسیار زیاد است در هر کنکوری که برگزار میشود در درس ادبیات حدود نیمی از سوالات مستقیم و غیر مستقیم به درک ادبی مربوط میشود و در سوالات آرایه های ادبی و بعضی اوقات در دستور زبان هم تاثیر گذار است. برای تهیه کتاب های کمک درسی کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی